モバイルページへJUMP |
The Peace Memorial Museumpowerful displays and exhibits explaining the immediate and long term affects of the atomic bomb. The hand drawn pictures of from the survivors were shocking and heartbreaking. One hour wasn’t enough, but it was an important experience for all of the students. -- 亮(ryo) Lunch-- 亮(ryo) Lunch Time!lecture, the students are very hungry as we have lunch at Aioi. The restaurant was kind enough to provide a lunches for students that have dietary restrictions. These are the lunches for the Muslim and Hindi students. -- 亮(ryo) Lectures from two atomic bomb survivorsYoshiyuki. They spoke about their amazing stories about their heartbreaking stories of survival. It has been 77 years since the bombing of Hiroshima so there are fewer and fewer survivors so this is an extraordinary experience for all the students. -- 亮(ryo) Peace Offeringwith our Hiroshima school trip as planned. As we pray for peace, our thoughts will be for those who have suffered from the affects of the typhoon 11. -- 亮(ryo) We have Arrived safelystation, we are now in the Hiroshima Peace Memorial Park. We have been greeted by brisk winds caused by the typhoon but no rain. We are going to give 1000 cranes to the peace monument. https://en.m.wikipedia.org/wiki/One_thousand_or... -- 亮(ryo) Photos from the Shinkansen-Now at Akashi亮(ryo) On the Shinkansen Nowwill be going towards typhoon 11 head on. Let’s keep our fingers crossed. The students seem really relaxed and are enjoying the train ride as they read books, play cards, and chat the train ride away. -- 亮(ryo) Now at Shin Osakato get on our Shinkansen. We will have a quick breakfast before getting on our Shinkansen. The students are so well behaved while waiting for our train. -- 亮(ryo) Good Morningsend off. We are now on our way to Shinosaka. My name is Ryota Amoh, the 6th Grade English Teacher, and I will be updating you for the next three days during this trip. Please continue to check the website for periodic updates. -- 亮(ryo) 人権参観(9月2日)人権参観を実施するのも3年ぶりとなります。 全学級が人権をテーマにした授業を参観していただきました。 自分や周りの人のことを考える授業や過去や現在の人権的な事象を取り上げて考える授業を公開しました。 日々の教育活動の中で人権感覚を豊かにしていくことも大切ですが、45分間人権をテーマに学習することも重要です。各家庭でも今日の学習について話していただけたらと思います。 出前授業(9月1日)あいにくの雨模様で、学習園のひまわりも下を向いていました。 今日は3年生が、カルビー出前授業を受けました。 お菓子の選び方や栄養について教えていただきました。 資料や説明がわかりやすく、楽しいお菓子の食べ方について学ぶことができました。 6年生理科『生き物どうしのつながり』今回は池小にある池の底に住む微生物を観察しました。 顕微鏡の使い方を復習し、手順に沿って慎重に観察を進めていました。池の微生物にはなかなか見た目のインパクトが強いものも存在し、子どもたちからは驚きの声がたくさん上がっていました。 ライオンがシマウマを捕食するなどの『食うー食われる』の関係は認識しやすいですが、普段目にすることのない、小さな世界にもこの関係は存在します。目立つものだけの認識でとどまるのではなく、さまざまな視点を持ってほしいです。 自由研究展(8月31日)体育館で開催するのは、3年ぶりとなります。 夏休みに取り組んだ作品や研究を展示しています。 全学年の作品が展示してありますので、研究の視点やまとめ方など、参考になるものがたくさんあります。 是非ご覧ください。 3年生理科『音のふしぎ』着衣水泳・自由研究展(8月30日)今日は3年生が着衣水泳を実施していました。 水着の上に体操服を来て、プールに入りました。 ペットボトルの浮力を体験し、身の回りのもので助けになる物について考えていました。 放課後は自由研究展の準備をしました。 6年生が手伝ってくれたので、スムーズに準備ができました。 明日からの展示になりますので、是非ご覧ください。 体育館への入場には上靴が必要です。 給食開始(8月29日)初日は地産地消で、池田市で採れたスマイル玉ねぎが使われていました。 玉ねぎの値段の高騰が続く中、地元で採れた野菜を食べられることは幸せなことです。 新しい自動水洗で手を洗い、準備をしていました。 自由研究(8月26日)今日はいろんなクラスで、自由研究の交流をしていました。 友だちの研究の視点やまとめ方など、学ぶところはたくさんあります。 すごいな思う自由研究のすごさの秘密を研究するのもいいかも知れません。 2学期スタート(8月25日)今日から2学期のスタートです。 始業式は今回もzoomです。 まだまだ体育館に全校児童が集まるのは厳しい状況です。 夏休み期間に、手洗い場の水道がセンサー式の自動水洗に変わりました。 写真はありませんが、電子黒板も新しくなっています。 臨海学舎(9)終わりの会では、3日間で成長したことを話してくれました。 3日目天気も良く、海も穏やかで最高のコンディションで過ごすことができました。 |
モバイルページへJUMP |